Wyobraź sobie, że każde SKUTECZNE wystąpienie publiczne jest jak góra lodowa.
To co jest widoczne na powierzchni, to Twoje konkretne wystąpienie, czyli to co widzi i słyszy Twoja publiczność. Tutaj oddziałujesz głównie na wyobraźnię.
To co jest pod wodą pozwala Ci na projektowanie emocji u Twoich widzów/słuchaczy. Są to wszystkie elementy, których nie widać, ale są podświadomie oceniane i często w dużym stopniu stanowią o sukcesie Twojej prezentacji.
Treść Twojego wystąpienia i opowiedziana historia
Wypracowana przez Ciebie forma wizualna oraz wykorzystane przez Ciebie pomoce wizualne
To w jaki sposób prowadzisz dialog z widownią
Wyraźne mówienie i dobra dykcja
Niski głos, przyjemny w odbiorze dla słuchaczy
Mówienie w odpowiednim tempie – nie za w wolno, nie za szybko
Odpowiednie akcentowanie przekazywanej treści
Celem wystąpień publicznych nie jest zrobienie wyłącznie wrażenia na słuchaczach i olśnienie ich swoją erudycją! Potraktuj swoje wystąpienie jako początek “podróży” swoich słuchaczy/ widzów!
Prawdziwym celem wystąpienia publicznego jest przekonanie słuchaczy, by wykorzystali otrzymane od Ciebie informacje i podjęli decyzję, że chcą je wdrożyć w swoją pracę lub życie.
Mówiąc innymi słowami: prawdziwy mistrz wystąpień publicznych, umiejętnie operując głosem, mową ciała oraz odpowiednio zbudowaną opowieścią potrafi wpłynąć na słuchaczy w taki sposób, że na zakończenie wystąpienia jego słuchacze chcą samodzielnie kontynuować swoją “podróż” posiłkując się jego radami.
W zależności od Twoich potrzeb nauczymy Cię skutecznie korzystać z naszego modelu w sposób kompleksowy lub wdrożymy Cię w jego poszczególne elementy.
„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.”
– Benjamin Franklin